dinsdag 1 september 2015

buitenaards leven



onderzoeksvraag:
 Met wat voor aliën en ruimteschip vergroot ik door sterk in te zoomen vriendelijkheid of vijandigheid uit?

opdracht:
de les begon met tweetallen maken om een opdracht mee te maken.
ik heb gekozen om met Kaylee te gaan omdat we goed kunnen samen werken.
toen dat gedaan was kregen we de opdracht: je krijgt twee bladen en op het ene blad teken je vriendelijke aliens met ruimteschip en op het andere blad teken je kwaadaardige aliens met ruimteschip.
je wisselt met ze tweeën het blad door dat de ene eerst vriendelijk tekent en de ander kwaadaardig en daarna andersom.
Kaylee en ik zijn begonnen met plaatjes zoeken op internet.
nadat we dat gedaan hadden hebben we er een paar uitgekozen als voorbeeld.
voorbeelden:
kwaadaardig 
vriendelijk














les 1: 26-08-2015
hoe het ging:
we hadden samen besloten dat Kaylee eerst de vriendelijke deed en ik de kwaadaardige.
 ik ben begonnen met de kwaadaardig robot, ik vind hem tot nu toe heel goed gelukt alleen met het plaatje vergeleken klopt hij niet helemaal maar die van mij ziet er ook goed uit want het heeft duidelijke vormen
Kaylee is begonnen vriendelijk zij is iets veder dan mij want zij heeft ook al een ruimteschip. ik vond deze les erg goed gaan want we hebben best wel wat gedaan.
volgende les wil ik wat veder komen en ook een ruimteschip erbij te hebben en meer aliens.







les 2: 02-09-2015
hoe het ging:
vijandig
in deze les heb ik me kwaadaardig wezen afgemaakt, ik vind heb best goed gelukt ik had alleen wat meer naar zijn vorm bij zijn hoofd moeten kijken. toen ik hier mee klaar was ging ik veder met het vriendelijke blad veder gegaan, de raket die ik heb gemaakt is ook best goed gelukt alleen op het onderste deel had nog wat schaduw gemoeten, de andere twee wezentjes die ik gemaakt heb vind ik erg goed gelukt want ze lijken erg vriendelijk.
vriendelijk
ik vind dat ik deze les een stuk veder ben gekomen en wat Kaylee heeft gemaakt is ook erg goed gelukt want het ruimte schip die ze gemaakt heeft is goed gelukt en ziet er kwaadaardig uit en het wezentje die klaar is is ook wel kwaadaardig maar ook klein beetje schattig en waar ze nog mee bezig is ziet er erg eng en goed uit. het vijandige blad e vindt ik er tot nu toe ook vijandig uit zien want ze lijken me niet vriendelijk en het vriendelijke blad ziet er erg vriendelijk uit want ze zien er vrolijk en aardig uit
volgende les willen we het blad kleuren en we nemen de bladen
                                                       mee naar huis om veder te tekenen.


les 3: 09-09-2015
hoe het ging:
kwaadaardig
Kaylee en ik hebben alle twee thuis het blad veder vol getekend met buitenaards leven en ruimten schepen. het vijandige blad ziet er al erg vijandig uit door de boze en kwaadaardige uitstraling van de ruimten wezens. het vriendelijke blad ziet er ook erg vriendelijk uit door de blij en vrolijke uitstraling van de ruimten wezens.
vriendelijk
in de les zijn we begonnen met wat wezens te verven en je ziet dat de vriendelijke wezens door de kleur nog een vriendelijkere uitstraling krijgen want zie zien er lief,schattig, kleurrijk uit en natuurlijk erg vrolijk. bij de ruimteschepen op het vriendelijke blad zien der erg kleurrijk uit waardoor ze goed bij de vriendelijke ruimtewezens passen.
bij het kwaadaardige blad ziet het er nu ook nog kwaadaardiger uit door de donkere kleuren en hun boze en kwaadaardig uitstraling komt ook nog meer naar voren. bij de ruimteschepen op het kwaadaardige blad hebben door de donkere kleuren ook een bozige uitstraling.
we nemen onze bladeren mee naar huis om ze nog veder in te kleuren.

thuis hebben we ze veder ingekleurd en daarbij geld het zelfde dat het kwaadaardige blad er nu extra kwaadaardige uitstraling heeft en bij het vriendelijke blad een extra vriendelijke uitstraling.
volgende les laten we het beoordelen en maken we één monster op het kwaadaardige blad nog af.


les 4: 15-09-2015
hoe ging het?
deze les wilde we ons onderzoek inleveren maar voor we dat gedaan hebben hebben we de bladen nog iets met verf bijgewerkt. toen we dit gedaan hadden had ik oudergesprek en dat duurde tot eind van de les dus konden we het niet laten beoordelen dus zijn we in een daltonuur langs gekomen om ons te laten beoordelen. we dachten dat we rond 7,5 en 8 zaten voor ons blog en onderzoeksblad en we kregen uiteindelijk een 8 daar zijn we heel blij mee.




les 5: 22-09-2015
hoe het ging?
In deze les ben ik veder gegaan aan me twee 2D waar ik in een daltonuur al aan begonnen ben.
alien en ruimteschip
Kaylee en ik hebben besloten dat zij kwaadaardig ruimteschip maakt en vriendelijke alien en ik een vriendelijk ruimteschip en een vijandige Alien.
ruimteschp
ik vind dat mij ruimteschip er erg vriendelijk uit ziet want,het ziet er best vrolijk uit en ik vind de afsnijding ook best goed gelukt. en met de Alien ben ik nog bezig en door het oog dat boos kijkt lijkt het deel wat ik al heb getekend best                                                               kwaadaardig.

les 6: 29-09-2015
thuis heb ik heb ik verder getekend aan het blad zodat ik de les kon verven.
ik heb sterren erbij getekend en nog een alieen in het ruimteschip en een boom op de achtergrond.
in de les ben ik gaan verven ik ben begonnen aan het ruimteschip met verven dat duurde langer dan ik dacht dus ben ik een maandag daarna nog langer gebleven om veder te verven ik heb toen de sterren nog geverfd en het deel van het ruimteschip wat ik nog niet gedaan heb.
het ziet er best okkay uit had beter gekund alleen de tijd is een beetje kort om te verven.






les 7: 06-10-2015
in de les ben ik de alieen gaan verven met donkere kleuren en ben ik begonnen aan de achtergrond donker blauw te maken dat duurde langer dan ik dacht.
donderdag, ben ik na school nog gekomen om het af te maken en dat is gelukt.
ik vind dat het best goed is gelukt omdat het ruimteschip er erg vriendelijk en vrolijk uit ziet en doordat het er vrolijk en kleurrijk uitziet dat het er erg vriendelijk uitziet en de alieen had beter gekund omdat die er niet heel erg boosaardig uitziet. het contact had ook beter gekund door bijvoorbeeld een touw of een aanraking of met wijzen. hiervoor heb ik een 7 !! gekregen.



les 8: 13-10-2015
in deze les hebben we 1 blok piepschuim gepakt die al gevormd is en een plat stuk.
op dat platte stuk hebben we een vorm getekend. en uit het gevormde blok hebben we stukken uit gesneden die we konden gebruiken.
dat platte stuk gebruikte we als onder grond en maakte een kleiner stuk en aan dat kleine stuk maakte we weer een stuk wat een soort uitlaat moet worden. aan de achterkant hebben we nog twee kleine stukjes als vleugels aan geprikt. in het midden van dat kleinere stuk maken we een soort gat in waar bijvoorbeeld een Alien in kan zitten.
ik vind het er best cool uitzien en het moet een vijandelijk schip worden maar zo ziet het er nu niet echt uit.



les 9: 27-10-2015
in deze les zijn we veder gegaan met het schip en tot de conclusie gekomen dat we hem vriendelijk gaan maken en niet vijandig.
omdat die vriendelijk wordt hebben we allemaal halve rondjes gemaakt die we aan het onderste stuk vast maken en we hebben pilaren gemaakt. die pilaren zetten we op het onderste stuk vast met een saté prikker en op de pilaren zetten we dat kleinere stuk vast.
we hadden en daltonuur gepland waar we met papier-maché om het schip zijn heen gegaan zodat het makkelijker was om te schilderen.
de halve rondjes die we er aan hebben gemaakt vind ik dat het schip extra vriendelijk maakt want ziet er vrolijk uit en als het naar de aarde zou komen zou ik niet bang worden van het schip.



les 10: 03-11-2015
in deze les zijn we het ruimteschip gaan verven.
we hebben besloten om dit in de kleuren paars,roze,blauw, zwart en ons eigen gemengde geel.
de rondjes hebben we om en om gedaan in de kleuren roze en blauw en in het midden paars.
de pilaren hebben we onze eigen kleur paars gebruikt en op de halve rondjes hebben we gele stippen als lampen gedaan.
voor het bovenste gedeelte hebben we ook paars gedaan met aan de zijkant roze en blauwe stippen.
boven het gat waar een Alien in zou kunnen hebben we ijzerdraad gedaan en paars gemaakt.
op het achterste ding wat een soort uitlaat is hebben we zwart gemaakt en daar in ook gele stippen als licht.
we hebben het bovenste gedeelte op het onderste gedeelte gezet.
ik vind het er erg vriendelijk uit zien want het is er vrolijk met deze kleuren en als ik het zou tegen komen zou ik er niet voor weg rennen want het het schip ziet er vrolijk en vriendelijk uit.




les 11: 10-11-2015
in deze les heeft Kaylee het ruimteschip verander door met klei bolletjes te maken en op de gele stippen te zetten en die heeft ze zwart gemaakt dit hebben we gedaan zodat we op het ruimteschip ook 3d dingen op hebben en ze zijn zwart omdat de lichten uit staan.
ik ben begonnen met de Alien.
we hebben besloten om een soort ronde Alien te maken dus ik heb een ronde vorm gemaakt en daar twee oren aan gemaakt en een staart met een driehoek aan het eind en twee voeten.
ook heb ik hem twee ogen gegeven en mond en klein tandje. dit vind ik er erg schattig uit zien.
omdat we de Alien aan ruimteschip willen hangen hebben we de onderkant uitgehold omdat hij anders erg zwaar was.
toen ik hier mee klaar was ben ik de Alien gaan papier-maché dat had ik gelukkig net op tijd af voor de les afgelopen was.
maandag zijn we na school even gebleven om de Alien te verven zodat we dinsdag alleen nog een verbinding hoefde te maken. we hebben besloten om de Alien te doen met een eigen gemende roze met zwarte ogen en met beetje heelal kleurige staart en oren.
ik vind het goed gelukt want de Alien ziet er erg vriendelijk uit door zijn kleuren en hij is ook nog eens heel er schattig. dus ik vind dat het best goed gelukt is om vriendelijke Alien en schip te maken nu moeten we alleen nog de verbinding.
















les 12: 17-11-2015
in deze les hebben we een verbinding gemaakt tussen de Alien en het ruimteschip.
dit hebben we gedaan met middel van ijzerdraad.
we hebben onder de Alien een soort kommetje gemaakt waar hij kan hagen aan dat kommetje hebben we een ijzerdraad die we vast hebben gemaakt aan het schip.
ik vind resultaat wel redelijk maar denk dat de verbinding beter had gekund als we meer tijd zouden hebben.
we hebben hiervoor een 7 gekregen daar ben ik wel erg blij mee.



we hebben ook een filmpje moeten maken en hier is de link daarvan:
https://youtu.be/fUASdIJhCqk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten